Customer Experience

Il Programma Formativo del WMF2022
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Non ci sono interventi nella sala selezionata in questo giorno.

Gli interventi del 16 giugno

Gli interventi del 17 giugno

17 giugno
09:00 - 09:40
Customer Experience

Why do smart companies with great products struggle to create great customer experiences?

With increasing digitization, customers are becoming more and more "connected": Brands can no longer do without multichannel strategies and deliver memorable experiences. Come find out how you can put your customers at the center of your marketing strategies with a unified platform designed for modern channels.
Jessica La Duca
Andrea Barri
Matteo Grieco
Jessica La Duca
Solution Consultant   
Sprinklr   
Andrea Barri
Solution Consultant    
Sprinkkr   
Matteo Grieco
Solution Consultant   
Sprinklr   
17 giugno
10:00 - 10:40
Customer Experience

How CAMPARI GROUP leverage digital channels to better engage and delight their consumers

Facebook, Twitter, Messenger, email or mobile sms, modern consumers have nowadays various ways to interact with brands all along their consumer journey. According to Forrester, 95% of consumers use three or more channels in a single consumer service interaction, with 62% of them using multiple devices. Discover how leading brands succeed in connecting the dots on very complex consumer journeys and how they engage with users in their own language on the 30+ digital channels they prefer. You will understand how Campari Group is pioneering new ways to set up a more engaging, innovative, customized and unique relation with each of their consumers.
Laura Abbinante
Domenico Nirta
Laura Abbinante
Global IT Manager Marketing & Consumer   
Davide Campari Milano   
Domenico Nirta
Regional Sales Manager   
Sprinklr   
17 giugno
12:50 - 13:30
Customer Experience

Unlocking value through social concierging

Description: Social Commerce isn't just about making customers' feed shoppable, it's about delighting shoppers through an engaging and inspirational customer journey experience. Participate in this workshop and learn how Social concierge enables a new brand experience for customer in all phases of the conversion funnel.
Gianmarco Loreti
Baratto
Gianmarco Loreti
Digital engagement Managing Director Accenture   
Alice Baratto
   
Digital Marketing Manager Accenture   
17 giugno
13:50 - 14:30
Customer Experience

Brand Experience: dalle fondamenta al rooftop

Mettiamo le cose in chiaro: il brand non è un logo o una semplice facciata. Né una struttura astratta, costruita a tavolino in qualche sala riunioni. Il brand oggi è un luogo abitato. Il brand, proprio come una casa, 1) vive delle esperienze che consente di fare nei suoi spazi, sia quelli fisici, che quelli digitali (e-commerce, social network, ecc); 2) muta sulla base delle relazioni che, grazie a queste esperienze, riesce a creare, siano esse in ambito B2B che B2C. Questo significa che ogni touchpoint deve essere progettato strategicamente perché le esperienze siano consistenti e si traducano quindi in relazioni forti, positive, uniche. Partendo dal piccolo ristorante romagnolo per arrivare a un megabrand come Lamborghini, lo speech illustrerà attraverso case studies nazionali e internazionali i capisaldi della costruzione della brand experience.
Emanuela Ciuffoli
Erika D'Amico
Emanuela Ciuffoli
Consultant   
Co-foundress of Gazduna | Brand Consultant   
Erika D'Amico
Founder - Owner   
Co-foundress of Gazduna | Brand Consultant   
17 giugno
16:30 - 17:10
Customer Experience

UX con le persone (veramente) al centro: il redesign dell'hub digitale della Lega del Filo D'oro

Cosa significa "cliente" nel non-profit? Come lo si mette realmente al centro? Come lo si cura? Come si porta valore alle persone? Il racconto del redesign dell'hub digitale della Lega del Filo d'Oro: da undici siti a uno solo attraverso un percorso di semplificazione metodico, partecipato, ma soprattutto consapevole di chi sta "dall'altra parte" dello schermo.
Nicola Bonora
Nicola Bonora
Digital & UX Strategist   
Websolute Spa   

Gli interventi del 18 giugno