Content Seeding: how to choose the right channels to boost your content marketing campaign

Matthäus Michalik
Matthäus Michalik

Content seeding is essential for a successful content marketing campaign and yet seeding is often neglected.

Companies think that the target group is just waiting for their content – which is a mistake.

The content must be efficiently shared within the target group!
Experience has shown that at least 50% of the project budget should be spent on seeding.

A distinction can be made between owned, paid and earned media.

Each channel can play a decisive role and so it is important to share the relevant content per channel to use all channels properly.

Examples will illustrate which channels should be used and how success can be measured within these channels.

21 GIUGNO
17:10 - 17:50
Content Marketing

Altri interventi nella sala Content Marketing


Giada

Podcast: dai voce ai tuoi contenuti

Giada Cipolletta
Simmat
Lorenzo

Le parole sono importanti

Lorenzo Fabbri
Team per la Trasformazione Digitale
Alberto Torin
Freelance
Filippo

Non chiamiamo tutto storytelling

Filippo Giotto
Banca Mediolanum
Diego Valente
Banca Mediolanum
Davide

Immagini VS Parole

Davide Bertozzi
Davide Bertozzi Studio
WMF / 2020

Il più grande Festival sull'Innovazione Digitale e Sociale


OFFERTE WMF2020



WMF / 2020

Il più grande Festival sull'Innovazione Digitale e Sociale


OFFERTE WMF2020




Vuoi rimanere aggiornato
sull'edizione 2020?

ISCRIVITI ALLA NEWSLETTER!






SEGUICI SUI SOCIAL

© 2019 Search On Media Group S.r.l.. Tutti i diritti riservati.
Sede Legale e Operativa: via dei Mille 3 - 40121 Bologna
PIVA 02418200800 - Capitale sociale 10.000€
Tel: 051 09 51 294 - Email: info@searchon.it
Privacy - Termini e condizioni